۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱

دکتر براری:

اجرای 651 کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر/ نوع خدمات دفاتر پیشخوان در فارس دو برابر بوشهر است

اجرای 651 کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر/ نوع خدمات دفاتر پیشخوان در فارس دو برابر بوشهر است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال 651 کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرتضی براری ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت خدمات ارتباطی و تلفن همراه و ثابت در شهرستان دشتستان اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال تلاش دارد تا برنامه‌های توسعه‌ای خود را با هماهنگی و پایش مدیران اجرایی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در استان ها بر روی چهار محور تمرکز داریم، خاطرنشان ساخت: این چهار محور شامل رصد مشکلات استان، توسعه زیرساخت‌ها، حوزه آی سی تی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز دفاتر آی سی تی دشتستان در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: دفاتر پیشخوان دولت در استان فارس 600 نوع خدمات ارائه می دهند ولی در استان بوشهر 330 نوع خدمت ارائه می‌شود.

ایجاد مسیر اینترنت استان بوشهر از استان فارس و خوزستان

وی بر لزوم توجیه مسئولان استان و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان و آی سی تی تاکید کرد و ادامه داد: 45 روستای شهرستان دشتستان تا 27 اردیبهشت ماه به اینترنت مجهز می شوند.

براری تاکید کرد: پیش از این سفر با هماهنگی صورت گرفته دو اچ‌سی‌ام‌وان اینترنت و دو اچ‌سی‌ام‌وان اینترانت به استان دادیم و برنامه داریم تا برای تقویت پهنای باند در استان بوشهر پنج عدد دیگر نیز به استان داده شود.

وی از ایجاد مسیر اینترنت استان بوشهر از استان فارس و خوزستان در اینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد هم کدی در استان بوشهر تا دو ماه آینده اجرا می‌شود که همه تماس‌ها در استان به صورت دقیقه‌ای سه تومان انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات الکترونیک به صورت آنلاین در دفاتر خدماتی را نیازمند همکاری مسئولان دانست و بیان داشت: تسهیلات خوبی در زمینه اشتغال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهیم که امادگی ارائه ان در استان را داریم.

اجرای 265 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان دشتستان

وی افزود: از 135 شبکه اینترنتی که به روستاهای استان می‌دهیم، یک سومش به دشتستان می رسد و امیدواریم تا پایان امسال اغلب روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

براری از تخصیص سه شبکه تلفن ثابت از بین 10 شبکه مورد نظر برای روستاهای جمغاری، سوک و انارستان دشتستان نیز خبر داد و خاطرنشان ساخت: فرمانداری دشتستان باید روستاهایی که اولویت شهرستان را تعیین کند تا خدمات مورد نیاز ارائه شود.

وی اظهار داشت: تا پایان امسال 651 کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر احداث می‌شود که 265 کیلومتر در دشتستان است و از این میزان 108 کیلومتر آن در مسیر برازجان به کازرون، 65 کیلومتر در مسیر بوشهر به برازجان و 92 کیلومتر نیز در مسیر برازجان به گناوه است.

کد خبر 2288908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha